ONLINE

8. marec 2021

Jaša Bužinel: Elektronska plesna glasba in (afro)futurizem

Od manifesta Umetnost hrupa (1913) italijanskega futurista Luigija Russola dalje elektronska glasba v najširšem možnem smislu predstavlja prostor zamišljanja in produkcije alternativnih prihodnosti. Po epohalnih dogodkih v 80. (techno, house) in 90. letih (UK hardcore, jungle, garage, 2-step) ter poslednjih radikalnih žanrskih prelomih v prvem desetletju novega tisočletja (dubstepa, grime, footworka, UK funky) smo lahko v zadnji dekadi opazovali predvsem postopne, komaj zaznavne estetske premike znotraj globalnih mikroscen. Vse redkejši pa so postali fenomeni opraševanja mainstreama in progresivnega glasbnega podzemlja, kot je bil denimo vpliv britanskega dubstepa na razvoj Skrillexa in posledično globalni razcvet EDM kulture. Še vedno čakamo na nov trend, ki bi na podoben način kot predhodniki globoko zarezal v tkivo popularne glasbe in ga zaznamoval za vekomaj. Dotaknili se bomo vprašanj, kakšno je sodobno razumevanje (afro)futurizma v elektronski plesni glasbi, se obregnili ob odnos do mogočne dediščine elektronskih muzik med aktualnimi ustvarjalci in reflektirali vpliv (afro)futurizma 90. let na aktualno produkcijo. Vprašali se bomo, kje se nahajajo aktualni epicentri “elektronskega futurizma” in poskusili odgovoriti na vprašanje, zakaj ti za zdaj ostajajo omejeni na svoje mikroscene. Predavanje prinaša kratko in kompaktno refleksijo o tem, kam se je elektronska plesna glasba usmerila v 90. letih, kje se nahaja danes in kam se namenja jutri.