Uvod v konferenco Jazz Connective
Predavanje
Za uvod v razpravo o inovativni glasbi v Evropi moramo najprej podati kratek zgodovinski pregled, ki bo omogočil njeno sedanje razumevanje in sledenje ključnim danes živim ostalinam. Slovenski glasbeni novinar in esejist Miha Zadnikar bo vodil prvo konferenco uvodnega programa Jazz Connective.
Predavanje se bo najprej dotaknilo instrumentalnih in zvočnih inovacij med francosko revolucijo, še zlasti na področjih pihal, trobil, tolkalnih tehnik in mojstrstva izdelovanja glasbil; ustanovitve javnega sistema glasbene šole ter pojava prvih javnih koncertov, poklicnih glasbenikov in novega statusa skladateljev.
Sledil bo splošen pregled revolucije glasbene moderne, temeljno povezane z obdobjem avantgarde ter komunistične in socialistične revolucije. Obdobje, v katerem so se stkale povezave z bluesom/jazzom, ko so najzgodnejši posnetki – eksperimenti in radijske novitete ‒ globoko zaznamovali različne pristope k umetniškem snovanju. Medtem ko so popularne in delavske pesmi odsevale prve utrinke raznolikosti »glasbe sveta«, se je celotni sistem produkcije in distribucije spreminjal ter se na ozadju razrednega in družbenega boja radikalno usmerjal na inovativno glasbeno pot.
Zgodovina inovativne glasbe se bo zatem osredinila v korenito razliko med avantgardnim »sodobnim klasičnim« modernizmom in evropskim gibanjem proste improvizacije. Novo videnje popularne glasbe sredi šestdesetih let dvajsetega stoletja je naznanilo upad jazza v ZDA, Evropa pa je razvijala svoje zanimanje za jazz, inovativno glasbo in druge umetnosti ob finančnih skladih in kulturni politiki, ki je zaznamovala začetek gentrifikacije v umetnosti in glasbenem življenju.
Navsezadnje se bomo zazrli v vprašanja digitalne dobe in zgoraj navedenih zgodovinskih dosežkov ter na ozadju globalizacije evropske glasbe v odnosu do digitalizacije preizpraševali dihotomijo nove produkcije in distribucije. Nova priložnost za inovativno glasbo in razvoj občinstva.
Predava: Miha Zadnikar